13 травня 2019

Як навчитись зосереджуватись

Іноді, я зустрічаю людей які хочуть щось досягнути або навчитись (наприклад програмування, тощо). В цих людей є достатньо ресурсу для того, щоб цього досягти, але вони чомусь зупиняються і потім вирішуютьс що вони чогось не можуть. Проте, я знаю, що кожна людина може досягнути що вона хоче, варто поставити цілі і запланувати їх виконання, зосередитись над їх виконанням і дисциплінувати себе.

Навик зосереджуватись - важлива частина арсеналу успішної людини. Навчившись зосереджуватись на тій чи іншій справі, в певному виді діяльності, ви
маєте дуже хороший шанс досягнути в цьому успіху.

Отже:
  • Чому навик зосереджуватись такий важливий?
  • Які фактори заважають нам зосередитись?
  • Як визначити фактори, які заважають нам зосередитись?
  • Напрацювати стратегію, яка допоможе нам навчитись зосереджуватись
Поїхали!

В чому роль навику зосереджуватись?

Можливо ви зараз скажете, як в чому роль?! І так все зрозуміло! Проте, давайте ближче до діла! Ми ж хочемо навчитись зосереджуватись? Відповідно не потрібно відволікатись і читаємо по порядку. 🙂

Доведений факт, що продуктивність людини змінюється в процесі роботи. Перші 10-15 хв. це так званий період занурення, наступні 20-30 хвилин - оптимальна продуктивність і ще через деякий час, настає стадія виснаження.

Що відбувається з продуктивністю в ці періоди?

Занурення: збільшується
Середня фаза: найвища
Виснаження: знижується

Враховуючи це, працювати потрібно періодами орієнтовно по годині, щоб відбулось занурення, ви продуктивно попрацювали і потренувались боротись з легкою втомою. Потім робите паузу, перепочити і починаєте новий цикл.

Думаю не потрібно пояснювати, що  відволікаючись, ми порушуємо цикл. Відволікаючись раз в 15 хв. ми ризикуємо ніколи не досягнути максимальної продуктивності - це означає, не отримати хороших результатів, а про ефективність і мови немає...

А що з точки зору психології? Не тяжко догадатись. Справа яка нас захоплює, займає всі думки (тобто, ви зосереджені) робиться значно легше, а сам процес роботи, доставляє задоволення (працювати цікаво)!

Чи не перше правило людини яка хоче досягнути упіху в якісь справі: продуктивність вимагає зосередження над одною справою в конкретний час.

Що заважає нам зосереджуватись? 

1. Зовнішні фактори:
  • шум чи музика
  • месенджери або телефон
  • колеги або рідні які щось хочуть обговорити
  • інша справа, що потребує вашої уваги, конкурує за вашу увагу зі справою яку ви робите
2. Внутрішні фактори (УВАГА!)
  • погане самопочуття
  • відсутність чіткого плану
  • відсутність мотивації
Список можна продовжувати. Доречі, якщо ви дійсно хочете як слід зосереджуватись і це зараз вам не вдається, раджу написати не великий список речей, які відповідають на питання: Що заважає мені зосередитись? Важливо щоб це було не в загальному, а саме зараз, робити конкретну справу.

Пкриладом може бути:
  1. Шум в кімнаті
  2. Сповіщення від месенджерів чи телефону
  3. Умене є більш веселіші справи (щось почитати, подивитись відео, відкрити соц. мережі)
Тим не меньше, ви розумієте, що роботу треба робити. Ми не обговорюємо зараз як перебороти лінь або отримати мотивацію. Це окрема тема, яка потребує окремої уваги.

Отже, про головне!

Як все ж таки зосередитись?

Як навчитись не відволікатись і займатись своєю справою ефективно, зосередитись на важливих речах і не витрачати час в холосту.
  1. Забеспечуємо себе хорошим робочим місцем. Просимо колег чи рідних вас не відволіката певний час. Можете пояснити їм, що у вас є перериви кожну годину і ви готові обговорити з ними будь які їх питання в перерві. Поясніть чому важливо мати процеси де ви циклічно працюєте і не відволікаєтесь.
  2. Працювати періодами по годині, з переривами в 5-10 хв. Така організація часу, найкраще допомагає зосередитись. Привчайте себе не відволікатись, навіть якщо це на початку буде тяжко. Будь яка хороша звичка, так просто не дається. А успішна людина складається з хороших/правильних звичок.
  3. Забеспечте правильне психологічне налаштування. Видаліть всі внутрішні фактори і сумніви які заважають зосередитись. Відчуйте що робота для вас дійсно важлива. Зосередьтесь на результатах і перспективах, які дає ваша справа (кращі ваші фінансові показники, цікавий досвід, соціальна роль, тощо).
  4. Завжди майте чіткий план дій: треба знати скільки, що і коли ви повинні зробити. Це допоможе вибирати правильні задачі на день і відповідно зосередитись не лише на роботу а на результат. Після закінчення кожної справи, ви отрмуєте моральне і/або матеріальну винагороду. Зауважте яке вдоволення ви відчували, коли успішно вирішували якусь складну справу. Ви наче вивільняєте власні сили/енергію які у вас щось стримувало. 🙂
  5. Розпочинайте роботу, як можна раніше! Приступайте до виконання запланованих справ з самого ранку або з самого приходу на роботу. Нехай між початком роботи і пробудженням не буде ніяких відволікаючих срав. Інакше пробудження може затягнутись.🙂 Не дозволяйте собі перевіряти пошту і месенджери відразу, коли ви сіли за робоче місце. Як почнете день, так його і проведете. Варто задати робочий, діловий тон, і зосередитись стане легше. А також аналізуйте і напрацьовуйте власні звички, які допомагають вам зосередитись.
  6. Ще один секрет втому, щоб зосереджуватись над важливими справами, варто з самого ранку як проснулись (починати думати про них, що і як вирішити) а не тоді, коли ви лише сідаєте за робоче місце. Подумайте про справу яку треба зробити, визвіть у себе позитивні емоції до неї (цікава захоплююча справа яка дасть мені хороший/цікавий досвід/прибуток/... тощо). Скажіть собі що зробити її з захопленням і готові зробити навіь більше ніж потірбно і це оцінять друзі, колеги, клієнти.
Ось і все!

Зауважте, в цій статті ми поговорили про те, як навчитись зосереджуватись, що заважає зосереджуватись. Здається тема так собі, і дуже схожа до "10 способів як навчитись вкручувати електричну лампу" ("10 способів зосередитись над роботою"), а в результаті ми зачепили теми мотивації (щоб зосередитись, треба розуміти ваші мотиви), здоровий спосіб життя (щоб зосереджуватись, треба мати хороше самопочуття), планування (треба чітко розуміти що і як) і тайм-менеджментом (треба вмітим визначати пріоритети і дисциплінувати себе).

І на додаток, відео:


Оскар Хартманн, про зосередженість в отриманні нових навиків.

0 коментарів:

Дописати коментар